Tuesday, January 7, 2014

Kilka kadrów z Podlasia

    Jak już pisałam w poprzednim poście, w grudniu udało mi się spędzić trzy wspaniałe tygodnie w Polsce. Licząc na śnieg i białe święta trochę się zawiodłam, ale za to pogoda pozwoliła na zwiedzanie okolicy mojego rodzinnego Białegostoku, czyli stolicy województwa Podlaskiego. 

Jeżeli jeszcze nigdy nie mieliście okazji wybrać się w ten rejon Polski, to mam nadzieję, że poniższe zdjęcia może w jakiś sposób Was zachęcą :)

Podlasie, to bardzo zielony, trochę dziki jeżeli chodzi o przyrodę region naszego pięknego kraju (nazywany przez wielu "zielonymi płucami Polski"). Znajdziecie tu Puszczę Białowieską, Knyszyńską i Wigierski Park Narodowy z pięknymi jeziorami. To kraina, gdzie styka się wiele kultur i religii, jak również narodowości. Oprócz katolickich kościołów, krajobraz Podlasia obfituje w liczne cerkwie prawosławne, stare meczety i synagogi. W moim rodzinnym regionie mieszka najliczniejsza w Polsce grupa Tatarów, ale spotkać tu można również osoby pochodzenia białoruskiego, ukraińskiego czy litewskiego. 

Jako ciekawostkę mogę Wam zdradzić, że właśnie w Białymstoku urodził się Ludwik Zamenhof, czyli twórca języka esperanto - stworzonego na potrzeby wielonarodowościowego Podlasia. 

W okolice Białegostoku przyjeżdża dość sporo turystów, szczególnie z Warszawy, którzy szukają wytchnienia od zgiełku wielkiego miasta choćby podczas jednego z polskich, długich weekendów. 
Jeżeli lubicie ciszę, spokój, dziką przyrodę, a przy okazji regionalną kuchnię, która obfituje w takie przysmaki jak babka ziemniaczana, kartacze, kindziuk podlaski, sękacz czy sery korycińskie, to serdecznie zapraszam do odwiedzenia tego malowniczego zakątka Polski.

Miłego popołudnia!

Zamek w Tykocinie

Rynek w Tykocinie


Zabytkowe domy na tykocińskim rynku




Budynek Urzędu Miasta w Tykocinie

Synagoga w Tykocinie


Kiermusy

Kiermusy

Okolice Kiermus












Zamek Jantarowy Kasztel


4 comments:

  1. Super zdjęcia! Nigdy nie byłam w tamtych rejonach, więc tym bardziej mnie Twój post zaciekawił. Fajnie, że wróciłaś do blogowania, bardzo się cieszę, ze pobyt w Polsce się udał. Życzę wszystkiego dobrego na Nowy Rok! )

    ReplyDelete
  2. Piękne zdjęcia, szczegolnie te o zachodzie słońca... No i ten zamek Jantarowy. :)
    Nigdy nie bylam w tamtych okolicach, moze kiedyś. :)

    ReplyDelete
  3. Bardzo ladne zdjecia, od dluzszego czasu planujemy wybrac sie w tamten region, moze uda sie w najblizsze wakacje:-) pozdrawiam:-)

    ReplyDelete
  4. Jak wiesz, kawałek mojego serca też zostało na Podlasiu.
    Piękne zdjęcia :)

    Uścisk!

    ReplyDelete